Helloooooo Australia! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fleur Dooren - WaarBenJij.nu Helloooooo Australia! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fleur Dooren - WaarBenJij.nu

Helloooooo Australia!

Blijf op de hoogte en volg Fleur

07 December 2015 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Hier het eerste berichtje van mij vanuit het zonnige Australie :)

Ondertussen ben ik alweer 3 weken geleden veilig aangekomen in Sydney na een zeer lange reis (36 uur!) die overigens 100% mee viel. De eerste helft (11u naar Bangkok) heb ik films gekeken en een beetje gelezen. In Bangkok aangekomen moest ik 2.5 uur wachten op de volgende vlucht naar Taipei die 3.5u duurde, en in Taipei mocht ik 10u wachten op het vliegtuig naar Sydney, deze vlucht duurde ongeveer 9u. De laatste helft heb ik veel kunnen slapen in het vliegtuig (en ook op het vliegveld) dus van een jetlag was er gelukkig geen sprake.

Mijn hostel voor de eerste week hier had ik al vastgelegd in NL, daarnaast zat er een informatie middag bij over het opzetten van een Australische bankrekening, tax file number (mocht ik alsnog besluiten om hier te gaan werken), Medicare card (nodig als je naar de dokter gaat), Australische simkaart, etc. Ook organiseerde het hostel veel activiteiten, dus dat was fijn om mensen te leren kennen EN had het hostel een eigen kroeg, dus dat was handig om daarna met die mensen wat te gaan drinken ;)

En hoe hebben mijn dagen er de afgelopen 3 weken eigenlijk uitgezien?? Nou, meestal doe ik een poging tot uitslapen, wat niet altijd makkelijk is als je met 5 andere mensen op een kamer ligt. Dan ontbijt ik in de gezamenlijke keuken die elk hostel eigenlijk wel heeft. Daarna ga ik eens bedenken wat ik die dag ga doen, ja planning komt er hier niet echt van. Ik doe vaak wel een poging maar het veranderd constant ;) elke dag doe ik sowieso wel wat sightseeing in Sydney, in m'n eentje of samen met iemand van het hostel, of maken we een dagtrip naar een natuurpark/plaats/strand in de omgeving van Sydney.

Om er even wat dingen uit te pikken:

•Spit to Manly Scenic Walkway--> een hike op Manly, dat is een voorstad van Sydney, kun je met een 30 min durend ferry-ritje naar toe. Echt super mooie uitzichten, stranden, en vooral ook wat exercise ;)

•Bootcruise --> lekker op een boot een dagje rondgetourd langs Sydney, de havens, de stranden. Op verschillende plaatsen kon je uitstappen (soort hop on hop off) en lekker aan het strand liggen of de plaatsjes verkennen.

•Beach walk (georganiseerd door het hostel) --> een wandeling vanaf Coogee Beach naar Bondi Beach, langs 6 andere stranden/baaien. Daarna was het natuurlijk tijd voor een drankje met een fantastisch uitzicht!!!

•City walk (ook georganiseerd door het hostel) --> een wandeling door het centrum van Sydney langs alle highlights waaronder de Sydney Harbour Bridge, Sydney Opera House, Royal Botanic Gardens, Westfield Tower, China Town, Darling Harbour etc... Het was deze dag trouwens 42 graden, en de tocht duurde 5.5 uur, dus ik met mijn Nederlandse factor 20 zonnebrandcreme was natuurlijk zo rood als een tomaatje.

•Museums bezocht --> Museum of New South Wales + Museum of Contemporary Art. Vooral van die laatste was ik super onder de indruk!

•In parken gelegen en mensen gekeken, altijd leuk :)

•Uitstapje naar de Blue Mountains gedaan --> in 1 woord WAUW! Het is een natuurpark op ongeveer 2 uur rijden van Sydney, met allerlei watervallen, bergen, ravijnen, mooie uitzichten etc. Best thing so far!

Uhm ja ik heb vast nog wel meer gedaan, maar dit is wat er nu even door mijn hoofd schiet!

Andere opvallende dingen:
•mijn aromat-verslaving is over (vanwege het feit dat ze het hier niet in de supermarkt hebben :P)
•ik heb nog maar 1x mijn hakken gedragen sinds ik hier ben (shocking!), voor de rest vertoef ik op slippers of sneakers
•de UV-straling hier is killing, zelfs ik heb een factor 50 zonnebrand gekocht aangezien ik al 2x verbrand ben :(
•ik heb nog maar zeer weinig Nederlanders gezien, daarentegen wel veel Canadezen, Engelsen, Denen, Zweden en Italianen

Oja, en voor de mensen die het nog niet wisten, ik heb voortaan een Australisch nummer dus mijn Nederlandse nummer mag je weggooien! Ik ben voortaan bereikbaar op +61 426 037 691.

A.s. woensdag ga ik mijn reis voortzetten, ik heb een vlucht naar Perth geboekt om eerst de Westkust te gaan ontdekken, dus mijn volgende berichtje is vanuit daar!

Liefs,
Fleur

  • 07 December 2015 - 08:00

    Anneke:

    Goed begin is het halve werk! Foto's zien er geweldig uit! Enjoy en alvast goede reis en veel plezier in Perth! dikke x

  • 07 December 2015 - 08:59

    Judith:

    Oke, ik was al jaloers, maar nu met die foto's erbij.. Nice!! X

  • 07 December 2015 - 09:16

    Fleur V:

    Ge-wel-dig!!!

  • 07 December 2015 - 09:27

    Mam:

    Hoi Fleurie,

    Ziet er supergoed uit.
    Geniet er maar van.

    Dikke kus mam

  • 07 December 2015 - 09:29

    Merlin:

    Hey moppie!!!
    Gaaf zeg!!! Goed bezig jij!! En nu heb je al heel wat van mijn vragen
    Beantwoord

  • 07 December 2015 - 11:27

    Marleen:

    O wat leuk dat je nu een blog bijhoudt, is makkelijker om ons jaloers te maken met foto's erbij hoor. Poeh het gaat wel wat kriebelen hier. Zo gaaf. Weinig op pumps ja dat had ik je al verteld maar ja je moet natuurlijk alles zelf lekker ondervinden en uitproberen daar zo. Geniet, geniet, geniet.
    Kus Marleen

  • 07 December 2015 - 11:27

    Ruby:

    Fleur!!
    Nindepie, de foto's alleen al zien er goed uit! Met het verhaal erbij wordt ik alleen maar jaloerser! Heel veel plezier en blijf genieten!

    En oh ja, hou de rubriek 'opvallendheden' er bij de volgende blogs in!

  • 07 December 2015 - 12:03

    Opa Rene:

    Hee die Fleur, leuk om te zien dan het je goed gaat. Foto's maken gaat je ook goed af zie ik wel. Geniet lekker van alle moois wat je ziet en ervaart. Ga zeker je blog zeker bij houden. Veel plezier en kijk goed uit.
    Groetjes vanuit Hapert, Opa René

  • 07 December 2015 - 12:43

    Brit:

    Heyy Fleurie!
    Wat ontzettend gaaf!! Ook ik ben er jaloers op!
    Geniet er nog van!
    Xx

  • 07 December 2015 - 13:03

    Cheryl :

    Daar Issie dan.. Je eerste verhaaltje! Super leuk om te lezen, wat heb jij het goed!! Jaloers!!!! Leuke foto's chick!! Have Fun!!! Veel liefs Cheryl

  • 07 December 2015 - 13:20

    Ilse:

    SUPER FLEURIE! Nice pica's!!!!!!!
    Je hebt nu al heel wat leuke dingen gezien zo te lezen!
    En jij factor 50???!!!! Dan is t wel echt erg hahaha!
    Geniet maar lekker!
    Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag

  • 07 December 2015 - 18:28

    Saskia:

    Heel gaaf fleur!! Geniet ervan maar dat gaat wel lukken zo te lezen!!

  • 07 December 2015 - 21:54

    Ties:

    Klinkt heerlijk, Fleur. Enjoy!

  • 07 December 2015 - 22:29

    Bernadette:

    Ziet er allemaal super uit! Om jaloers op te worden. En dan dat fantastische mooie weer. Genieten maar....

  • 07 December 2015 - 23:28

    John:

    Hey tomaatje!! ;)

    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en volop geniet!
    Hou dat vooral vast. :) Nog heel veel plezier en ben benieuwd naar je volgende verslag.

    Groetjes John x

  • 08 December 2015 - 08:31

    Ad:

    Hoi Fleur! Leuk verslag, de foto's zien er goed uit en zo te lezen heb je het ook goed naar je zin! Mooi zo! Hier is het nat en koud! Geen slecht idee om daar sowieso te overwinteren;) Alvast veel plezier in Perrh! Ive to go back 2 work :(

    X Ad

  • 20 December 2015 - 14:19

    Marleen:

    Volgens mij is het weer tijd voor een nieuw verhaaltje ;)

  • 22 December 2015 - 15:17

    Anneke:

    Volgens mij ook Marleen :)

  • 24 December 2015 - 19:04

    Dorine:

    Hey Fleur
    Een heel gezellige, zonnige kerst en
    een spetterend, geweldig en avontuurlijk 2016

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Fleur

Actief sinds 03 Dec. 2015
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 6505

Voorgaande reizen:

16 November 2015 - 30 November -0001

Backpacken door Australie

Landen bezocht: